גני ילדים חולון - שלום הגעתם לגן האולימפי - רשת גני ילדים חולון - כאן תוכלו למצוא את הגן המושלם לילדכם ב - גני ילדים חולוןרו
גני ילדים חולון - גן ילדים חולון - גנים חולון



 
חוג טניס

חוג ג'מבורי

חוג ריתמוסיקה

תאטרון בובות - דרמה יוצרת

חוג התעמלות יצירתית

חוג טבע
גני ילדים חולון

 

הגן האולימפי
מנהלת הגן זיוה משיח
רשת גני ילדים חולון

טל - 050-3433243
חברה באיחוד גני הילדים
גני ילדים חולון

מן העתונות


ילד כבוי מול מסך דולק (פורסם בעיתון "הארץ")

מאת מולי אפשטיין

25.05.2003

עודכן ב: 13:56

"ילד סינתטי כבוי מול מסך שדולק
מסתכל אל הרחוב איך הוא ריק
כבר שכחנו איך לשחק"

כך, בשירו "סוף העולם", מתאר אביב גפן כיצד נהפך מגרש המשחקים רוחש הפעילויות של פעם - למגרש בגודל של כמה עשרות אינצ'ים שבו מתנהלים משחקיהם הווירטואליים של ילדי שנות האלפיים.

מלות השיר ממחישות את התמורות שחלו בהרגלי הפעילות הגופנית של הילדים. רבים בוודאי זוכרים את ימי החופש הגדול של פעם. מעט מכוניות בכבישים, המוני ילדים משחקים משחקי רחוב תוססים, וראשיהן של האמהות משתרבבים מן המרפסות בזעקה המפורסמת: "תעלה הביתה, כבר מאוחר ועוד לא אכלת ארוחת ערב". ואילו היום, את מקומן של קריאות התחינה "לעלות הביתה" החליפה הבקשה: "אולי תצאו כבר מהבית?" דוגמה זו מאפיינת את מה שהתרחש במשך העשורים האחרונים והוביל לעובדה המדאיגה - הילדים של היום הרבה יותר שמנים והרבה פחות פעילים מהילדים של פעם.

בשנת 2000 הוגדרו 15% מהילדים האמריקאים בני 19-6 (שמונה מיליון ילדים) כבעלי משקל עודף - פי שלושה מאשר בשנת 1980. יותר מ-10% מבני 5-2 הוגדרו כשמנים, לעומת 7% בשנת 1994. עוד 15% מהילדים ומהמתבגרים הצעירים הוכרזו כבעלי סיכון ליהפך לשמנים. יתרה מזאת: 70% מהילדים השמנים ייהפכו בעתיד למבוגרים שמנים. 61% מהאמריקאים הבוגרים מוגדרים כבעלי משקל עודף או כשמנים.

כדי לנסות להסביר מדוע היתוספו קילוגרמים כה רבים לילדים ולמתבגרים הצעירים, חשוב להבין מהם הרגלי התזונה והרגלי הפעילות הגופנית של הצעירים כיום. מתברר כי 84% מהילדים אוכלים כמות שומן גבוהה בהרבה מהמומלץ לגילם. בממוצע צורכים הצעירים 34% מהקלוריות שלהם בשומן, לעומת ההמלצה לצרוך פחות מ-51% .30% מהילדים אוכלים פחות ממנת פרי אחת ביום, בעוד שההמלצה היא לצרוך 5 יחידות פרי ביום.

אם מצרפים את העובדה שהילדים פחות פעילים מפעם, אפשר להבין מדוע מגיפת ההשמנה, המחלה מספר אחת של העולם המערבי, כבר אינה נחלתם של המבוגרים בלבד.

ילד אמריקאי מבצע כיום בממוצע פחות מ-15 דקות של פעילות גופנית נמרצת ביום ורק 43 דקות של פעילות גופנית קלה-מתונה. משך הזמן השבועי המוקדש לצפייה בטלוויזיה בעידן הרב-ערוצי הוא 17 שעות. אליהן נוספות השעות המוקדשות למשחקי המחשב ולמשחקי וידיאו.

לנוכח הנתונים המדאיגים חשוב להבין את המשמעות הבריאותית של הירידה ברמת הפעילות הגופנית מחד גיסא ושל ההשמנה מאידך גיסא. על פי רשויות הבריאות, אי עיסוק בפעילות גופנית קשור בהתפתחותן של 17 מחלות כרוניות שונות, ביניהן השמנה, דום נשימה בשינה ואסתמה. מתברר כי אצל 60% מהילדים השמנים בני 10-5 הופיע לפחות גורם סיכון אחד למחלת לב. ילדים לא פעילים, בהשוואה לילדים פעילים גופנית, שוקלים יותר, הם בעלי ערכי לחץ דם גבוהים יותר ובדמם ריכוז נמוך יותר של הכולסטרול "הטוב" (HDL). ל-10% מהמתבגרים גילאי 19-12 יש ערכי כולסטרול גבוהים. ממדי ההשמנה של ילדים עלו ב-36% במשך 20 השנים האחרונות.

הפתרון הטוב ביותר להתמודדות עם הנתונים הוא שינוי אורח החיים של המשפחה כולה. יש לתת את הדעת לצריכת מזון בריא ובמקביל יש לעודד את העיסוק בפעילות גופנית. חשוב לעודד את הילד להשתתף בחוגי ספורט ובנוסף לכך יש ליצור הזדמנויות רבות להגברת ההוצאה הקלורית היומית באמצעות העיסוק בפעילות גופנית. דרך מצוינת לצבירת נפח שבועי של פעילות גופנית היא להעדיף רכיבה על אופניים או הליכה ברגל לבית הספר, במקום ההסעה של ההורים. מומלץ גם ליצור פעילויות משפחתיות משותפות המערבות פעילות גופנית, כגון צעדה משותפת, טיול אופניים או משחקי נופש בחיק הטבע.

הכותב הוא פיזיולוג מאמץ (M.Sc) במרכז לרפואת ספורט ומחקר ע"ש ריבשטיין, במכון וינגייט.

 כיצד תסייע לילדך בתהליך הקליטה? / מיכל הרפז

כדי להקל על הילד להיקלט לגן באופן ברור וקל, על ההורה להכין את הילד מבעוד מועד.

בתום שנת הלימודים האחרונה, על ההורה לספר לו שהוא הולך לגן אחר – גן של ילדים גדולים יותר, בוגרים יותר, בו תהיה גננת חדשה וסייעת חדשה (חשוב לציין את השמות). עליו לספר כי הגן ימוקם במקום אחר, ויחד הם ילכו לראות את הגן. במהלך החופשה, על ההורה לקחת את ילדו לגן ולהראות לו את מיקומו הגיאוגרפי, המבנה, הדרך אל הגן.

חשוב כי המסרים של ההורים יהיו מסרים אופטימיים – הגן הזה הוא הטוב ביותר לילד, אין גן טוב ממנו, שבו יהיה לילד החברים הכי טובים, המשחקים הכי יפים, הגננת הכי נחמדה, ובו הוא ייהנה מאוד. חשוב כי לילד תועבר תחושת הביטחון – שההורה ישדר לילד כי כדאי לו לעבור מהגן הישן והמוכר לגן חדש. או מהבית לגן ילדים. חשוב כי ההורה ישדר לילד מסר כי זו ההחלטה הטובה ביותר עבור הילד, וכי במקום זה הוא יהיה מאושר. הורה שלא בטוח בהחלטתו, ולא ברור לו שזה המקום הטוב ביותר – במודע ולא במודע חששות אלו יועברו לילד. אלו הם הרבדים הסמויים, שלא תמיד ההורה מודע לכך שתחושותיו מועברות לילד.

במצבים אלו מומלץ כי ההורה יברר כל שאלה שמטרידה אותו, עם מנהלת הגן או הגננת, בכדי שתיבנה לו כהורה תחושת הביטחון מול הגן, ובכדי שיוכל להעביר תחושה זו לילדו. הבירור נעשה באמצעות שאילת שאלות – אם במהלך תהליך בחירת הגן, אסיפת הורים וכו'. במידה וצצות שאלות נוספות, על ההורה להתעדכן מבעוד מועד באמצעות יצירת שיחות יזומות עם הגננת.

ביום הראשון של הגן, להורה יש צורך טבעי לראות כיצד ילדו משתלב בגן, כיצד הוא מגיב לגן חדש, לילדים החדשים ולגננת הלא מוכרת לו. מאידך, לילד יש צורך להשתלב בגן החדש. נוצר מצב שבו הורים רבים רוצים לשהות יום אחר יום בגן החדש, על מנת לראות כי הכל כשורה בתהליך קליטת הילד בגן.  מצב זה אינו מסייע לתהליך הקליטה של הילד בגן. נרצה או לא, כאשר ההורים נשארים בגן, הם מעבירים את חששותיהם מהגן החדש אל הילד – הם מאריכים את תהליך הקליטה של הילד בגן כפרט. הילד נשאר תלותי בהורה, ואינו יוצר כעצמאי אינטראקציות חברתיות, לשחק ולהשתלב. נוצר מצב שיש פער בין צרכי הילד לצרכי ההורה. הצורך של ההורה הוא לגונן על הילד במקומו החדש, ואילו הצורך של הילד הוא להשתלב.

הורים יקרים – אם אתם רוצים לסייע לילדכם להשתלב בגן, אנא שדרו לו כי הגן הוא מקום הטוב ביותר עלי אדמות, השאירו אותו להתמודד עם תהליך הקליטה, והיו בקשר רציף עם מנהלת הגן. אל תהססו להתקשר, אך אל תפריעו לילדכם להיקלט.

 כיצד מומלץ לכם כהורים לערוך את תהליך הקליטה?

ביום הראשון ניתן לשהות בגן בשעתיים הראשונות עם הילד, ואח"כ עוזבים עם הילד את הגן. תהליך זה חייב להיות מלווה ע"י  הסברים שוטפים ושיתוף הילד בדברים אשר עוברים עליו.

יום זה נועד להיכרות בלבד – היכרות עם ההורים האחרים, עם הגן, עם הצוות החינוכי ןעם הילדים האחרים. כנ"ל לגבי הילד. גם הילד לומד לראשונה להכיר את הסביבה החינוכית החדשה שלו, את הגננת הלא מוכרת, ואת הילדים איתם יהיה בקשר תמידי לאורך כל השנה.

ביום השני בבוקר, מומלץ לשהות כחצי שעה בלבד, ולהסביר לילד כי ההורה צריך ללכת לעבודה, ולציין מתי הוא יחזור, ולמרות הבכי הכואב – ללכת.

לילדים גדולים יותר, חשוב להסביר לילד כי אין באפשרות ההורה להישאר בגן, כי זהו גן לילדים ולא למבוגרים, כי הוא צריך ללכת לעבודה, ולערוך הסכם עם הילד – "נשחק עוד 2 משחקים ואז אלך לעבודה. אבוא לקחת אותך אחרי המפגש השני". על אף שברגע הפרידה עלולה להתעורר ההתנגדות של הילד לכיבוד ההסכם ועלול להורה להיות קשה, חייב ההורה לעמוד בהסכם זה, אחרת בימים הבאים ידע הילד כי הבכי יעכב את הפרידה של ההורה. סיטואציה זו, אינה מסייעת לילד להיקלט בגן.

ישנם מצבים בהם הילד לא יודע מתי הוריו יבואו לקחת אותו מהגן, כשאומרים לילד "עוד מעט אגיע", הילד לא יודע מתי זה עוד מעט והוא ימתין להוריו במהלך כל היום. במצב זה יהיה לילד קשה רגשית להתפנות להשתלבות בגן וליצירת אינטראקציות חברתיות.

במהלך הימים הראשונים הילד ירצה כי ההורה יישאר בגן ולא ילך. חשוב מאוד כי ההורה ייפרד מהילד כמה שיותר מהר, אחרת הפרידה תהיה קשה לילד, תחת הציפייה כי ההורה יישאר עוד ועוד.

לילד שקשה לו להיקלט בגן, אני מזמינה את ההורה, לצד הצורך לבדוק מהם התהליכים אשר מתרחשים בגן ומקשים על קליטת הילד, ומהי הרגשתו כהורה – למול הגן – האם הוא סומך על הגן, האם הוא מקרין את תחושותיו על הגן וכו'.

הורים יקרים, הילד לא בחר את הגן, אתם בחרתם אותו. תהליך הקליטה של הילד ילווה בהתנגדויות טבעיות. התנגדויות אלו יכולות לבוא לידי ביטוי בבכי, חוסר תיאבון, נסיגה בגמילה, שינוי במצבי רוח, ועוד. מצבים אלו יכולים לבוא לידי ביטוי ביום הראשון, המשך השבוע ואפילו במהלך החודש הראשון.

זה טבעי לגמרי שבזמן שההורה משאיר את הילד בגן החדש הילד יבכה, זוהי דרכו של הילד להגיד להורה –אני רוצה להיות איתך.

 תהליך הקליטה בגן החדש אינו תהליך פשוט גם עבורכם, ההורים. אתם לא תמיד בטוחים כי זהו המקום הטוב ביותר לילדכם ואתם עדיין לא מכירים ולא סומכים על הצוות החדש, יחד עם זאת, עם כל הקושי שבדבר, עליכם לשדר לילד תחושת אמון וביטחון, כי גן זה, הוא המקום הטוב ביותר לילד ולכם. אם יש לכם קושי, שתפו את מנהלת הגן בקשיים שלכם, בכדי שלא תישארו לבד, ובכדי שתהיו חזקים עבור ילדכם.
 

 פעילות בתנועה עבור ילדים בגיל הרך

Transformers, Movement Experiences for Early Childhood Classrooms
J.C. Vagovic, Young Children, May 2008, p.p. 26-32x

שבירת יום הלימודים בפעילות גופנית עבור ילדי גן וילדי כיתה א' , הופכת אותם לתלמידים טובים יותר. מסתבר שהפעילות הגופנית מכינה את הילדים לפעילות שכלית וללמידה יעילה יותר. מאמר זה ייתן דוגמאות לפעילויות כאלה עבור הילדים.

הקשר בין גוף ונפש
העסקת המוח בפעילות בתנועה היא מרכזית ללמידה (ג'נסן ,2004 ). תנועה קנסטית מעסיקה את הסרבלום (החלק במוח האחראי על התנועה) (סלמון, 2002 ) והוא מאפשר למידה מעבר ללמידה פיזית. מאחר שכול תחומי ההתפתחות קשורים זה בזה ומשפיעים זה על זה כך גם הפעילות בתנועה משפיעה על סוגי למידה נוספים למשל:
תינוק בתקופת הזחילה , נע ממקום למקום מה שמאפשר לו לחקור את העולם סביבו ומפתח את הכישורים השכליים שלו. כמו שילד שמדבר מתפתח תוך כדי קישורים חברתיים, כי הוא מתקשר עם הסביבה.

כדי שפעילות בתנועה תעסיק את המוח ותעודד למידה היא צריכה להיות חדשנית, מאתגרת, לא מאיימת ומעוררת רגשית (ג'נסון 2004 ).
במילים אחרות הפעילות צריכה להיות מותאמת לגיל הילד, ולעסוק בפתרון בעיות, לשתף את הילד ולעורר בו מיגוון רגשות כמו התלהבות, שמחה, וכו' (ג'נסון 2004 ) .

פעילות מעבר כחוויה תנועתית יומיומית 
אצל ילדים טווח הקשב קצר (פלגרון ובוהן 2005 ) חוויה תנועתית תאפשר להם לעכל טוב יותר את מה שלמדו. לכן ילדים עם טווח קשב קצר זקוקים לפסקי זמן דחופים יותר.

ביסוס הפעילות בתנועה כחלק מסדר היום 
פעילות בתנועה צריכה להיות חלק מסדר היום של המערכת הלימודית, והיא צריכה להיות מכוונת לשעות בהן לילדים יש אנרגיות נמוכות כמו: מוקדם בבוקר, לקראת הצהריים, אחרי ארוחת הצהריים, או לאחר שנת צהריים.

כמה עקרונות שצריך לקחת בחשבון כשמתכננים פעילות גופנית:
א. התחל וסיים כל פעילות בנשימות עמוקות כדי לרכז את המחשבה
ב. השתמש בתנועות הליקופטר
ג. הסבר והדגם את הפעילות לילדים לפני התרגול
ד. השתמש בספירה עד שמונה כמדד לחזרתיות של הפעילות
הפעילות בתנועה המוצגת כאן כוללת הרבה מהשלבים שהוזכרו לעיל.

מיקוד האנרגיה בבוקר
נשימה עמוקה ועמידה זקופה הן הבסיס לכל פעילות בתנועה. החל איתם את פעילות הבוקר.
1. עמוד עמידה זקופה
2.הנח את ידך על צלעות בית החזה
3.נשום לאט ועמוק
4.נשום עמוק תוך כדי הרמת הידיים מעל הראש , ונשוף תוך כדי הורדת הידיים לצידי הגוף
5. נשום לאט ונשוף תוך כדי השמעת קול ש

הפסקת צהריים
הפסקת צהריים היא זמן חשוב מאד לילדים זמן בו הם יכולים לבחור את הפעילות שלהם, בלי היד המכוונת של המורים. לאחר ההפסקה, עבור ילדים שלא ישנים צהריים כדאי ליזום פעילות בתנועה , שהמחברת מכנה אותה "תנועת מרשמלו " וההנחיות כלהלן:
1. עמוד עמידה זקופה, עם ברכיים רפויות ועמוד שדרה מתוח
2.נשום לאט ועמוק
3.צעד במקום בתנועה איטית, בלי לזוז מהמקום
 4. הנע את הידיים קדימה ואחורה בכיוון ההפוך לתנועת הרגליים , וגע בברך הנגדית עם היד עם כל תנועה. רצוי ללוות את התנועה בשיר שהמורה שרה משפט והילדים עונים לה .

פעילות אחר הצהריים
עבור ילדים שלא ישנים צהריים חשובה פעילות בתנועה שהמחברת קוראת לה "רוק אנד רול" זוהי פעילות שמשפרת את היציבה ומעסיקה את החלק הקדמי והאחורי של המוח, ואת המערכת הוסטיבולרית.
ההנחיות כלהלן:
.1
עמוד עמידה זקופה כשהברכיים כפופות מעט ועמוד השדרה ישר ויציב
2.נשום לאט ועמוק ומקד את המבט בחפץ שלא זז
3.התנועע קדימה ואחורה, פעם על קצות האצבעות ופעם על העקבים
4.נוע קדימה ותעצור ואחר כך אחורה ותעצור.
5.המשך לעמוד זקוף עם ברכיים כפופות. סובב את הידיים לפני הגוף פעם קדימה ופעם אחורה.
 
6.המשך לסובב את הידיים פעם כלפי מטה לרגליים ופעם כלפי מעלה לשמיים.

גם כאן אפשר לשלב את התנועה בשיר, להוסיף הוראות כמו עמוד דום, המשך וכו'.

פעילות לאחר שנת צהריים 
כשקמים משינה צריך לתת לגוף להיכנס לפעילות לאט , ובהדרגתיות , ואלה התנועות :
1.תופף עם האצבעות אחת מול השניה
2.לטף את הידיים אחת עם השנייה ואחר כך לטף את כל היד .
3. לטף את הבטן, אחר כך את הצדדים ולבסוף את הגב
4.לטף את הרגליים, ברכים ועקבים
 5.לטף את השיער , את האוזניים, הרם את גבות העיניים והזז את האף מצד לצד.
כשהמורה מדבר בשקט ולאט ומעודד: תתעוררו אצבעות, אחר כך ידיים וכו'.

סיכום
פעילות בתנועה עוזרת לילדים להתמקד, ומזמנת אפשרויות לחבר בין המחשבה לגוף. פעילות מעוררת זו מאפשרת למורים לבנות אוירה של אמון ומעודדת את הילדים לחשוב, ללמוד בתוך ומחוץ לכותלי הכיתה.

תרגילי התעמלות לילדים בחצר הגן

פורסם במגזין "דינמי" 2005

מאת: אפי הרנוי – M.A. בחינוך גופני ובפסיכולוגיה חינוכית-התפתחותית. מורה לחינוך גופני, מומחה לגיל הרך. מנהל חברת 'יופי-טופי' העוסקת בתנועה לגיל הרך ובשיווק ציוד ספורט

מחקרים מראים שהפעילות בחצר הגן, שהיא חלק חשוב מן הפעילות היומית בגן, תורמת להתפתחות הפיזית, הקוגניטיבית, הרגשית והחברתית של הילד. במאמר שלפנינו מובאת רשימה ראשונה של הצעות לניצול מתקנים שונים בחצר הגן לעבודה מודרכת עם הילדים.

החצר היא יחידה אינטגרלית של גן הילדים. הילדים פועלים, נעים, חוקרים ומתנסים בחצר תוך שימוש במשאבים שהיא מעמידה לרשותם – מתקנים, משחקים, סוגי חומרים שונים ועוד.

הפעילות בחצר הגן היא חלק חשוב מהפעילות היומית בגן ותורמת להתפתחות הילד מבחינות רבות. חוקרים שבחנו העדפות משחק של ילדים גילו כי המשחק בחוץ חביב עליהם מהמשחק בפנים. עוד התגלה במחקרים כי סביבה עשירה בגירויים תורמת להתפתחות הילד יותר מסביבה שבה גירויים מעטים, וכי פעילות בסביבת פנים עלולה לעצור את התפתחותם החברתית של חלק מהילדים.

ילדים רבים מתפתחים טוב יותר מבחינה חברתית כאשר הם פועלים ומשחקים בחוץ עם חברים. הסיבה קשורה ככל הנראה לכך שהפעילות הגופנית בחוץ מגבירה את המוטיבציה לפעול, ושסביבה עשירה בגירויים תורמת להתפתחות הפיזית, הקוגניטיבית והרגשית של הילד.

אמנם הפעילות בחוץ אינה עונה על צרכי כל הילדים באופן דומה, אך אין עוררין על חשיבותה ועל הצורך לקיימה, לפחות באותה תדירות שבה מתקיימת הפעילות בתוך הגן. במשך כל השנה ובפרט בימי החורף.

צוותים רבים בגני הילדים חוששים מפני פעילות נרחבת בחצר הגן. חששות אלה נובעים, כנראה, מאי-ודאות בכל הנוגע לדרכי השימוש היעילות ביותר בחצר הגן וכן מחשש מפגיעות. אלא שהילדים זקוקים לפעילות, ובמקום למנוע אותה מהם – מן הראוי היה לארגן אותה כך שהזמן ינוצל ביתר יעילות, למשל: עבודה בתחנות, עבודה על קבוצות שרירים וכו'.

הפעילות בחצר הגן מפעילה בעיקר קבוצות שרירים גדולות (מוטוריקה גסה). עם זאת, ישנן כמה פעילויות ממוקדות המפעילות קבוצות שרירים קטנות (מוטוריקה עדינה) שניתן, ואף רצוי, לשלב בפעילות בחצר. בפעילויות אלה אפשר כמובן לשלב גם את הגרייה החושית (צבעים, ריחות ועוד).

מאמר זה מביא כמה דוגמאות למתקנים שאפשר להתקין בחצר הגן כדי להפוך את הפעילות בה לחוויה.

1.מסלול צבאי

כל ילד הולך בתורו בתוך הצמיגים לאורך המסלול. ככל שמרבים בתרגול יש לנסות לעבור בין הצמיגים מהר יותר, בלי להיתקל ובלי לפספס.

2.עולים וקופצים

קוברים את הצמיגים בחול כשהם מסודרים בטור: צמיג אחד ניצב, כשחצי או שליש ממנו קבורים בחול, והשני שוכב, כשהוא מלא בחול לפחות עד למחציתו
(אין למלא את הצמיג כולו), וכך הלאה. כל ילד עולה בתורו על הצמיג הראשון, קופץ ממנו למרכז הצמיג השוכב שלפניו ושוב עולה על הצמיג הבא בתור, וחוזר חלילה עד סוף טור הצמיגים.

3.קורת שיווי משקל מצמיגים

מחברים את הצמיגים וקוברים אותם במצב אנכי באדמה עד לכיסוי כמחצית מגובהם. כל טור צמיגים מרוחק ממשנהו ב- 10-8 ס"מ. הילד עולה בתורו על קורת שיווי המשקל וצועד עליה מתחילתה עד סופה, כשהוא משתדל שלא לרדת ממנה. ניתן לבצע תוך הליכה על קורה אחת או על שתי הקורות.

4.קורת שיווי משקל זיג-זג מצמיגים

מחברים את הצמיגים זה לזה, כאשר כל בסיס צמיג מתחבר לדופן של רעהו, וקוברים אותם במצב אנכי באדמה עד לכיסוי כמחצית מגובהם. כל ילד עולה בתורו על קורת שיווי המשקל וצועד עליה מתחילתה עד סופה, תוך שהוא משתדל שלא לרדת ממנה.

5.קורת שיווי משקל (ארגז החול)

מקבעים בעזרת הפטיש והמסמרים את הגלילים הקשיחים לדופן ארגז החול, העשויה בדרך כלל עץ או פלסטיק. כל ילד עולה בתורו על קורת שיווי המשקל וצועד עליה מתחילתה ועד סופה, תוך שהוא משתדל שלא לרדת ממנה. ניתן לתרגל הליכה בהרמת ברכיים ומעבר מעל המכשולים. כמו כן ניתן לתרגל הליכה לפנים או לאחור, צעדי רדיפה, שיכול, צימוד, עקב בצד אגודל ועוד.

6.קליעת כדור לצמיג

מחברים את הצמיגים כאשר הם שוכבים זה על זה (אם הגדלים שונים רצוי שהגדול יהיה בתחתית והשאר יונחו מעליו בסדר יורד). קוברים את הצמיגים באדמה כשהם במצב אופקי עד לכיסוי כמחצית מגובהם. כל ילד מתייצב בתורו על קו שמסומן על הקרקע, וממנו מנסה לקלוע את הכדור לתוך הצמיגים. הוא מחזיר את הכדור לילד הבא בתור והולך לסוף הטור.

7.קליעה לצמיגים

מחברים 4-3 צמיגים יחדיו כאשר הם שוכבים על הרצפה ויוצרים מעוין. כל ילד בתורו מתייצב על הקו שסומן על הקרקע ומנסה לקלוע את האביזרים (כדורי טניס, שקיות שעועית וכו') לתוך הצמיגים. על הילד לבחור לאיזה מהצמיגים ינסה לקלוע, ולנסות לקלוע לאותו צמיג. הוא מחזיר את האביזרים לילד הבא בתור והולך לסוף הטור.

8.שק איגרוף

תולים שק איגרוף (ניתן להכינו ממכנס ג'ינס ממולא בדים או מכרית גדולה). כל זוג תלמידים מתאגרף על שק. יש להקפיד להכין את הילדים בעזרת כללי בטיחות וזהירות בהתאם לגילם, למשל: בגילאים הצעירים רצוי להתחיל לחבוט בכף יד פתוחה, ועם התקדמות התרגול להכות באגרוף סגור.

9. צנחנים

מחברים את הצמיגים זה לזה במדורג באמצעות הברגים וקוברים את הצמיגים בחול עד לכדי 2/3 מגובהו של הצמיג שאמור להיות הנמוך ביותר. כל ילד עולה בתורו על הצמיג הראשון, ממנו עובר לבא אחריו וכך עד לאחרון, שממנו הוא קופץ לחול כששתי רגליו צמודות. חשוב להקפיד שמשטח הנחיתה יהיה מלא חול רך.

10.פירמידה

מחברים את הצמיגים זה לזה בצורה מדורגת, עולה ויורדת, באמצעות הברגים, וקוברים את הצמיגים בחול עד לכדי 2/3 מגובה הצמיג שאמור להיות הנמוך ביותר. כל ילד צועד בתורו על הצמיגים מהראשון עד לאחרון, לפי גובהם. חשוב להקפיד שהמשטח סביב התחנה יהיה מלא חול רך.

11.מנהרה

מחברים את הצמיגים זה לזה באמצעות הברגים וקוברים את הצמיגים בחול עד למחצית מגובהם (אפשר קצת פחות). כל ילד נכנס בתורו בזחילה לתוך המנהרה ועובר דרכה עד ליציאה בצד השני, בזחילת גחון או בזחילה על שש.

12.מתגלשים וקופצים

כל ילד מטפס בתורו על סולם לעבר קצה המגלשה העליון, מתיישב וגולש למטה. בתחתית המגלשה טור חישוקים שדרכם הוא קופץ בחזרה לעבר הסולם.

לסיכום

המשחק בחצר הגן נתפס כיום כחלק חשוב מהחינוך בכלל ומהחינוך לתנועה בפרט, ואנשי המקצוע העובדים עם הגיל הרך מחפשים דרכים להעשרת הסביבה החיצונית של הגן. על חצר הגן להיות מותאמת ללמידה ולהוראה ככל סביבת למידה אחרת. בגיל הרך רצוי שהסביבה תהיה משולבת, משמע תיצור אפשרות לעבודה ולמשחק גם יחד, ולמעבר הילדים מן הפנים לחוץ ולהפך; זאת להבדיל מההפרדה המתקיימת כבר בביה"ס היסודי.
 


רשת גני ילדים חולון
הגן האולימפי

סניף א - אהרונוביץ 48 חולון
סניף ב - החי"ל 14 פינת החלוץ 5 חולון
מנהלת הגן - זיוה משיח
טל - 050-3433243


שעות פעילות: בשנת הלימודים יתקיימו הלימודים בגן 6 ימים בשבוע,
בימים א-ה בין השעות 7.00 עד 17.00 וביום ו' בין השעות 8.00 עד 12.00


זיוה משיח גננת אקדמאית ומורה לאומנויות בתחום החינוך מזה כ - 30 שנה

דוגלת בפיתוח אישיותו, ביטחונו ועצמאותו של הילד תוך שימת דגש על כבוד

ב- גני ילדים חולון - הגן האולימפי - מבחינתנו הילד או הילדה שלכם במרכז

בגן האולימפי הילד במרכז וכל הנעשה בגן מותאם בקפידה לצרכיו.
הגן האולימפי - גני ילדים חולון - גן ילדים חולון מציאת הגן המושלם עבור הבן או הבת שלכם


גני ילדים חולון - גן ילדים חולון - גנים חולון
ברוכים הבאים לגן האולימפי
גני ילדים חולון